2009. január 30., péntek

Nyelvvizsga

Erre a félévre célba vettem, hogy megcsinálom a német felsőfokút. Az írásbeli sikerült is minden gond nélkül még szeptemberben. Nade a szóbelitől mindig jobban stresszteltem, ezért minden itthoni lehetőséget megragadtam arra, hogy gyakoroljam a német nyelvet:
1.) németóra az egyetemen: egész kellemes hangulatban telt, egy osztrák származású fiatal srác tartja. szóval a németórák mindig jobb kedvre derítettek az unalmas statisztika és töki2 után.
2.) újságelőfizetés, persze ingyen. Nem is hittem volna, hogy ennyi promóciós terméket lehet rendelni Interneten. Megrendeltem a Junge Freiheit, Neue Zürcher Zeitung, Handelsblatt, és PC-Welt Probe-Abo változatát. Küldték is szorgosan, mivel kb egy időben rendeltem az összeset, és a svájciak ráadásul még rá is dupláztak (megküldték Svájcból légipostával + a magyar terjesztő is), nem volt ritkaság, hogy a postaládánk kissé bedugult... (a legtöbb ilyen újság ~A2 méretű, nem is értem hogyan tudnak ekkorát kézben tartani és olvasni, szinte távcső kell a távolabbi cikkek olvasásához). Persze az újságok közül nem sokat olvastam el (mert pl a Handelsblatt egy Wirtschaftszeitung, nade ki tudta ezt amikor megrendeltem?), azóta is a hűtő fölött várnak a sorukra. Ja, meg a PC-Welttel volt egy kis szívás: azt hitték, hogy meg kívánom rendelni, és kiszámlázták kedvesen az 1 éves előfizetési díjat. Szerencsére emailben meg tudtam értetni velük, hogy ingyenélő vagyok :)
3.) tévé, filmek, sorozatok, persze mind németül. Elsőre kicsit nehezen talál az ember bármit is németül, főleg ha isohunt-on próbálkozik... de náluk is vannak célzott gyűjtőoldalak, bár a torrent kevésbé megy, inkább ilyen rapidshare-ről letöltős lehetőségek vannak. szóval aki németül akar nézelődni: kino.to, torrent.to, serienfreaks.to, serienjunkies.org, meg még biztos van sok más. Ja, egy közszolgálati jellegű tévé hírekkel és mindenféle tematikus műsorokkal: Deutsche Welle, nagy része online is: dw-world.de

Na, mára ennyi, megyek mert mindjárt kezdődik a magnóhallgatás...

4 megjegyzés:

  1. hajrá
    én is bele akarok huzni nyelvekbe, de egyelőre még csak tervszinten pörög

    VálaszTörlés
  2. pedig annak idején tanultál spanyolul is, nem? bár az gondolom csak annyi, mint nálam a francia: gyenge kezdő...

    VálaszTörlés
  3. serienjunkies.org, hát ez jó.

    Nekem is az van tervben az idei évre, hogy fejlesszem az (angol) nyelvtudásomat. Mind általánosan, mind az akadémiait.

    Járok is nyelvórára, bár néha jobban örülnék, ha csak házikat kapnánk, a tanárnő meg csak kijavítaná őket és nem rabolnánk egymás idejét feleslegesen. :D

    VálaszTörlés
  4. nade ha csak házikat írsz és javíttatsz, attól nem tanulsz meg beszélni. vagy az a része megy gond nélkül?

    VálaszTörlés