2009. március 27., péntek

Pótmérés

Valós eseményeken alapuló történet. Ihletet az ad, hogy most is a laborban méretem a jónépet, épp 3 csoport izzad a kora tavaszi terheléstől. De tegnap volt a nagy momentum.
Van egy kedves mérőpáros, akik eléggé a bögyömben voltak már. Beugrót könyvből írja ki pl. és nem zavarja hogy mögötte állok, lusták, nem készülnek, stb. Tegnapi mérés talán a legnehezebb, 900 MHZ-es FSK rádióadó mérése, meg spektrumanalizátor, ugye ismert dolgok azoknak akik villanyosok voltak, szenvedtünk vele mi is.
A két srác is méregetett, eleinte kérdeztek is. Aztán rájöttek, hogy kényelmes dolog ez, gondoltam biztos beindult nekik a móka, mert csinálták maguktól. Igaz, akárhányszor odamentem, épp nem csináltak semmit, de mindig egyre több volt a jegyzőkönyvben. Persze az arcuk továbbra sem volt kicsi. Mondtam nekik, hogy ezt meg ezt mérjék ki. Ők nem mérték. Visszamentem 15 perc múlva, megint mondtam hogy mérjék ki, nem mérték. Nyilván én vagyok hülye hogy itt nem tettem ki őket, de mondom legyen, lehet velem játszani. Egy alkalommal odamentem, és gyanús volt, hogy a tálcán két megnyitott dokumentum van, egyik amit ők írnak, másik egy jk10.doc (ugye sorszám szerint ez a 10. mérés). Kezdett összeállni a kép, de hagytam őket, csak mondtam hogy legyen kimérve a dolog amit 6szor kértem már.
Mérés vége, megyek elolvasni a JK-t. Teljesítmény nincs kimérve, az indoklás, hogy a könyvben nem szerepel feladatként. Mondom: én meg kértem... Legyen, lépjünk tovább. Azt írja a srác, teljesítmény -56 dB, holott a képen ordít, hogy -15,56 dB. Mondom ez hogy? Ja, akkor 15. Mondom igen, minuszban. Ennyit mérünk. Na de mennyit adunk ki? (ha elolvasták volna a feladatot, említik hogy 20 dB a csillapítás). Na nyilván nem tudja, elmondom hogy 20 dB eltérésük van. A helyes válasz szerintük -35,56. Nyilván nem annyi. Srác összeadja, de már ideges: -15,56+20=5,56. Mondom nem. Azt mondja, de az annyi... Mondom nem, az 4,44. Már a pumpa bennem is megy fel.
Továbblépünk, nézem a képet. Tudni kell, hogy a spektrumanalizátor képek rögzítésénél feltünteti az időpontot is. Ők nem tudták. Rögzítés időpontja: 2008.04.18. Mondom: ezt a képet nem ti csináltátok. De igen! De nem, mondom ott a dátum. Akkor jön a trükk: nem tudtak rendesen rögzíteni, ezért KERESTEK egy képet. Mérésen, aham kerestek... Szépséghiba, hogy a következő 5 kép is ugyanilyen dátummal szerepel. Továbbá gyanús, hgoy a leghülyébb csoport jusson el legtovább egy mérésben.
Végkifejlet.
Mondom én: Másik jegyzőkönyvből vettétek át az anyagot.
Monjda ő: Nem.
Mondom én: Ne nézz hülyének, ott a dátumokon, ez pótmérés.
Mondja ő: DE BAZDMEG! (igen, az oktatójának ezt mondja. kemény világ) AMIKOR HÍVTUNK? AKKOR SEM SEGÍTETTÉL! BAZMEG MI EZ MOST??
Felkapja a cuccát és további anyázás közepette elviharzik. Társa kicsit jobban fél, vele már tavaly energetika vizsgán össze kellett akaszkodni olyan pofátlanul puskázott. Ő is követi a kemény gyereket.
Egy dologról feledkeztek meg: a pótmérést is én tartom. És míg a balfaszság legfeljebb dühítő, a taplóságot nem tolerálom. Még nem tudják. Május 7-én már fogják. A taplóság érhet plusz egy év egyetemet is...

10 megjegyzés:

  1. Asszem ott maradok megnézni a pótmérésedet :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk sajnos ennyire izgalmas dolgok nincsenek. Bár van egy srác, akinek annyira gyenge a szeme, hogy a monitort csak 10cm-ről látja, furcsa lehet vele dolgozni.

    VálaszTörlés
  3. pótmérésre én is lehet benézek :D

    VálaszTörlés
  4. itt az esely, hogy szemelyesen javithatsd a tobbiek diplomajanak az erteket, kar lenne kihagyni

    VálaszTörlés
  5. jot rohogtem
    vegyetek majd videora a potmerest:)

    VálaszTörlés
  6. Jo hely ez a Muegyetem, en mindig is mondogattam... Egyebkent erre az esetre van az a mondas, hogy "a hallgatot nem kell megbuktatni, megbukik az magatol is".

    VálaszTörlés
  7. Félreértés ne essék: nincs előre kitervelt szándék arra, hogy megszivassam őket, de egy esélyt eljátszottak... Megesik :)

    VálaszTörlés
  8. Remek. Legalább összeadni tanítsd meg őket az egész számok körében. Ennyi hasznuk legyen a pótmérésből.

    Mellesleg tetszik a hozzáállásod. Csak keményen és _igazságosan_.

    VálaszTörlés
  9. Most még egyszer elolvasva az írást, eszembe jutott a matek szigóm élménye, ahol a vizsgáztató az előttem lévő 3 versenyzőt szumma 5 perc alatt vágta ki, összesen 10 mondattal, mindezt a legnagyobb nyugalommal úgy, hogy a tagok a végén még meg is köszönték remegő hangon az elégtelent. Szóval nem kell a dolgokat túlreagálni :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon kemény! Bár ez a másolunk más jegyzőkönyvből nem ismeretlen dolog :)

    Bazmegelés -- Ez a szint... De szerintem ez régen is volt, jövőben is lesz...

    VálaszTörlés