2009. augusztus 17., hétfő

Finnföld, a 180.000 tó országa

Nemrég (aug 9-15) kiugrottam finn nyelvrokonainkhoz egy kis látogatásra. Lássuk, hogy is történt mindez!

Először is: március körül szólt egy ismerős, hogy lesz egy 1-hetes nyári egyetem Joensuu-ban, "Beszélő- és nyelv-felismerés" témában. Ugyan ez nem kapcsolódik a legszűkebb kutatási területemhez, de mégiscsak beszédtechnológia, ezért gondoltam belevágok. Szóval regisztráltam, foglaltam repülőjegyet, és persze a nyár elején már lelkesen olvastam a finn útikönyvet.

Aztán múlt szombaton indult, először elröppentem Helsinkibe, majd onnan tovább Joensuu-ba. A reptérbuszon rögtön szóba elegyedtem egy helyi finnel, aki lelkesen elkísért a szállásomra, és persze a beszélgetés közben szóba került a finn-magyar nyelvrokonság is. Faházban laktam egy cseh és török sráccal együtt, akik szintén a nyári egyetemre jöttek, szóval még a kurzus kezdete előtt új ismerősöket szerezhettem. Joensuu egy kisváros (100ezer lakos, de eléggé szétterülve), alapból nem sok látnivaló van, de nagyon szép környezetben található. Béreltem egy biciklit a hétre, mert hamar rájöttem, hogy azzal messzebbre jutok, és többet láthatok a természet csodáiból, és valóban gyönyörű tájakon jártam.

A kurzust egyébként egy viszonylag híres prof tartotta az MIT-ről, szóval elég színvonalas volt. Az előadások után minden nap volt szórakoztató program is, hogy megismerkedjünk a többiekkel... Természetesen szaunázás agyba-főbe, finn módra minden nap: sörrel és anélkül, fürdőruhában és anélkül, na és persze tóba ugrással :) Emellett játszottunk bugyuta finn játékokat is, hogy ne unatkozzunk, úgymint: frizbi-golf, foci-sakk és Mölkky.

Összességében nagyon megérte elmenni, ajánlok mindenkinek egy finn kiruccanást, mert csodaszép ország!

1 megjegyzés: