2010. augusztus 22., vasárnap

Kéktúra

Nemrég eszembe jutott, hogy milyen jó lenne túrázni egyet, hiszen ha már annyi országot bejártuk a nyáron, kis hazánkban is érdemes körbenézelődni kicsit. Pont jól jött ki, hogy Berni húga nálunk töltötte aug 20-at és a hétvégét, szóval megvolt az alkalom egy kellemes túrára.

Nézegettem, hogy hova lehet könnyen eljutni tömegközlekedéssel Bp-ről (lehetőleg úgy, hogy ne buszozással teljen el az egész nap), a Pilis van a legközelebb. Először Dobogókőre akartam menni, de aztán eszembe jutott, hogy ott már többször is voltunk a síelések miatt. Szóval a választásom a Pilisszentlászló-Visegrád közötti Országos Kéktúra szakaszra esett. A könnyű elérhetőség azért itt is azt jelentette, hogy a villamos+HÉV+busz elvett 2 órát a napból (eszembe is jutott, hogy ennyi idő alatt a railjet hazavisz Mosonmagyaróvárra).

Szóval Pilisszentlászlóra megérkezve benéztünk a Gesztenyés sörözőbe egy indító kávéra. Megkérdeztük merre kéne indulni, majd az útbaigazítás után belevágtunk a felfelé menetelbe. Az eleje kicsit nehezen ment, mert sokat kellett mászni, de a túra többi részén sok volt a lapos és a végén pedig elég sokat ereszkedtünk. Láttunk szép tájakat, sok-sok erdőt kisebb-nagyobb tisztásokkal megszakítva. Tele volt minden szép virágokkal és mindenféle gombákkal, és a kis csapat örömére feketeszederrel is, amiből jól belaktunk. Hulla fáradtan értünk be Visegrádra (15 km-es volt a túra, de mostanában nem gyakoroltuk eleget a hegyre fel - hegyről le részt, főleg nem erdei terepen). Ott volt egy jó kis vacsoránk, majd átkompoztunk Nagymarosra (Bernivel felelemlegettük az egyik Qpa vidéki napját :) végül pedig vonat Bp-re.

Összességében nagyon jó kirándulás volt, szép kilátással, hiszen a Dunakanyar több szemszögből is felbukkant. Azon lepődtem meg igazából, hogy milyen kevés turistával találkoztunk menet közben. Utólag pedig kigondoltam, hogy az Országos Kéktúrát buli lenne bejárni egyszer (Írott-kőtől Hollóházáig 1128 km).